اسامی هفده فیلم سینمایی آخر هفته (پنج شنبه و جمعه 18 و 19 شهریور - عیدسعیدفطر)

 تقوایی زحمتکش : همزمان با آخر هفته و فرا رسیدن عید سعید فطر ،‌ 17 فیلم سینمایی و تلویزیونی جذاب از شبکه های مختلف سیما به روی آنتن می رود .

فیلمهای سینمایی و تلویزیونی« تاریکی»،«وزن خشک»،« روزی که می آید »،« بلور باران»،« راز دخترم»،« سلام نابغه»،« شوالیه تاریکی»،« چشم آفتاب»،« فرانکی عزیز»،« سرقت از برینک»،« توطئه پلید دکتر فومانچو»،« پنج کودک جسور»،« یخ در بهشت »،« ماجراجویی در روسیه»،« اگر باران ببارد» و « دامادی به نام صفر» پنجشنبه و جمعه18 و 19 شهریور از شبکه های یک و دو ، سه ، چهار ، تهران ، قرآن و سیمای استان ها پخش میشـود.



جمعه 18 شهریور

فیلم سینمایی « پنج کودک جسور» ساعت30و10 : شبکه تهران

فیلم سینمایی « فرانکی عزیز» پنجشنبه ساعت 11 : شبکه چهار سیما

فیلم تلویزیونی« تاریکی » پنجشنبه ساعت 45و14 شبکه یک سیما

فیلم سینمایی « راز دخترم » اعت 30و23 : شبکه دو سیما



پنج شنبه 19 شهریور

فیلم تلویزیونی « وزن خشک» دوازده بامداد جمعه از شبکه یک سیما

فیلم سینمایی « سرقت از برینک» جمعه ساعت9 صبح:شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی « شوالیه تاریکی» جمعه ساعت30و11 :شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی« یخ در بهشت » جمعه ساعت30و13 : شبکه تهران

فیلم سینمایی « دامادی به نام صفر» جمعه ساعت 14 : سیمای استان ها

فیلم سینمایی « چشم آفتاب »جمعه ساعت30و14 : شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی « روزی که می آید » ساعت16 جمعه از شبکه یک سیما

فیلم تلویزیونی « سلام نابغه » جمعه ساعت30و17 :شبکه دو سیما

فیلم سینمایی « ماجراجویی در روسیه» جمعه ساعت 19 شبکه تهران

فیلم سینمایی« توطئه پلید دکتر فومانچو» جمعه ساعت30و20 : شبکه چهار سیما

فیلم تلویزیونی « بلور باران » ساعت23 جمعه از شبکه یک سیما







شبکه یک :

فیلم تلویزیونی« تاریکی »

فیلم تلویزیونی« تاریکی » به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی پنجشنبه 18شهریور ساعت14:45 از شبکه یک سیما پخش می شود.

در این فیلم حسین یاری ، غزل صارمی ، سیمین خرم ، جمشید گرگین ، مهرداد فلاحتگر، قدرت دلاوری و ناصربنایی نقش ایفا کرده اند .

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: فردی به نام ساسان کمالی که با نیرنگ مردم را فریب می دهد و پول هنگفتی به جیب می‌زند و فرار می‌کند ، هنگام فرار تصادف می‌کند و وارد شهر تاریکی می‌شود .



فیلم تلویزیونی « وزن خشک»

فیلم تلویزیونی « وزن خشک» به کارگردانی مانلی شجاعی فرد و تهیه کنندگی سیروس تسلیمی 15 دقیقه بامداد جمعه از شبکه یک سیما پخش می شود.

هرمز هدایت ، کیکاووس یاکیده و آزیتا حاجیان ایفاگر نقش اصلی این فیلم هستند.

داستان فیلم چنین است که بهاره کلیه‌هایش را براثر بیماری از دست می‌دهد. این اتفاق چند سال قبل برای مادرش رخ داده و او فوت کرده است. پدر درصدد یافتن یک کلیه از نوع خونی O منفی است. عمه بهاره این گروه خونی را دارد اما آن را از برادرش پنهان کرده است.



فیلم تلویزیونی « روزی که می آید »

فیلم تلویزیونی « روزی که می آید » به کارگردانی کاوه سجادی حسینی و تهیه کنندگی پژمان لشکری ساعت16 جمعه از شبکه یک سیما پخش می شود.

این فیلم سه قصه را به موازات یکدیگر در مورد نگهبان زندان ، زندانی و شخصی که از خانهاش دزدی شده است روایت می کند ، نگهبان زندان با زندانی ارتباطی دوستانه برقرار و کمک می کند تا ماه رمضان به خانه اش برود اما این آغاز زندگی مخاطره آمیزی برای نگهبان است.

ستاره اسکندری ، بابک حمیدیان ، شبنم مقدمی ، احمد ساعتچیان ، جواد عزتی ، عزیز هنرآموز، سیمین اسدی ، محمدرضا مالکی ، فرزان فیاض زاده ، مینا محترمی و شقایق حصیبی در فیلم تلویزیونی« روزی که می آید » که از تولیدات امسال مرکز سیما فیلم است ، بازی کرده انـد.



« بلور باران »

همچنین فیلم تلویزیونی « بلور باران » به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه کنندگی حسین طاهری ساعت23 جمعه از شبکه یک سیما پخش می شود.

« بلورباران» داستان شخصی به نام مجید قریب را روایت می کند که مترجم کتاب های رمان از زبان فرانسوی است. در آغاز ترم جدید ، قرار است دختر برادر مجید قریب نزد او بیاید که از بیماری وسواس رنج میبرد و با ورود پری ، درگیری هایی میان او و مجید روی می دهد.

علیرضا خمسه ، زیبا بروفه ، شهرزاد کمال زاده ، اشکان اشتیاق ، منوچهر والی زاده و کامران فیوضات در این فیلم از تولیدات مرکز سیما فیلم بازی کرده اند .



شـبکه دو سیما

شـبکه دو سیما هم فیلم های «راز دخترم » و « سلام نابغه » را برای آخر هفته در نظر گرفته است.



فیلم سینمایی « راز دخترم »

فیلم سینمایی « راز دخترم » با بازی جنیفرگرانت ، نینا دابرو واستیو بایرز پنجشنبه18 شهریور ساعت 23:30 از شبکه دو به روی آنتن می رود .

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «جاستین» دانشجوی جوانی است که به طور ناخواسته درگیر ماجرای سرقت از یک طلا فروشی می شود که مادرش «دنیس» در آنجا کار می کند .‌ ماجرا از این قرار است که نامزد جاستین «برِنت» به همراه برادرش «رِجی» شبی به دنبال او می آیند و چنین عنوان می کنند که قرار است به سینما بروند اما ناگهان جلوی درِ طلا فروشی توقف می کنند و با اسلحه وارد آنجا می شوند .

فیلم سینمایی « راز دخترم » به کارگردانی داگلاس جکسون و تهیه کنندگی نِیل بریگ من محصول سال 2007 کانادا است.



فیلم تلویزیونی « سلام نابغه »

فیلم تلویزیونی « سلام نابغه » به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کننده محمدرضا شفیعی جمعه 19شهریور ساعت17:3 از شبکه دو سیما پخش می شود.

داستان فیلم درباره دکتر زرین کلاه نابغه تبلیغات در صنعت گردشگری است که برای سخنرانی به کیش می آید که ناگهان بر اثرتشابه اسمی با کارگری ، دکتر زرین کلاه را به اشتباه از فرودگاه به سوی کارگاهی و کارگر را به هتل برای سخنرانی می برند.

شهره سلطانی ، رامین ناصرنصیر ، مهران رجبی ، افشین سنگ چاپ و اسداله یکتا در فیلم تلویزیونی « سلام نابغه » بازی کرده اند.



شـبـکـه سـه سیما

همچنین شـبـکـه سـه سیما دو فیلم در آخر هفته پخش می کند :



فیلم سینمایی « شوالیه تاریکی»

فیلم سینمایی « شوالیه تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان جمعه19 شهریور ساعت11:30 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم با بازی کریستین بیل ، هیت لجر وآئرون آکهارت روایت می شود که بتمن در پی مبارزه با تبهکاران در شهر گوتهام است که سروکله تبهکاری روانی بنام ژوکر پیدا می شود . او با دوستانش تصمیم می گیرند بتمن را بکشند. « هاروی رنت» دادستان شهر و نامزدش راشل که قبلاً نامزد بتمن بود به دست ژوکر گروگان گرفته می شوند ، بتمن هاروی رنت را نجات می دهد اما راشل می میرد .

فیلم سینمایی « شوالیه تاریکی» محصول سال 2008 آمریکاست.



فیلم سینمایی « چشم آفتاب »

فیلم سینمایی « چشم آفتاب » به کارگردانی حسن لفافیان و تهیه کنندگی مجید افضلی جمعه 19 شهریور ساعت14:30 از شبکه سه سیما پخـش می‌شــود.

درخلاصه داستان فیلم آمده است: دکتر برازگویی به همراه دخترش برای تحقیقاتی درباره آثار تخریبی «باد مهمان» به شهر سوخته آمده اند. ساسان امیری مهندس الکترونیک نیز مدتهاست در سایت باستان شناسی شهر سوخته فعالیت میکند. او قصد ربودن شیء قیمتی به نام "چشم آفتاب " را دارد که از کاوش های باستانشناسی در آن دیار به دست آمده است. او با هوش و درایت و تجربه زیاد موفق به سرقت چشم آفتاب و گریز از سوء ظنهای نیروی انتظامی منطقه می شود. ساسان در جشن عروسی با دکتر برازگویی و دخترش آشنا می شود.

محمد رضا فروتن محمود عزیزی ، مینا دلبری ، رضا خداداد بیگی و فرشته سرابندی در فیلم سینمایی « چشم آفتاب» از تولیدات سال 1388 مرکز سیستان و بلوچستان بازی کرده اند.



شبکه چهار سیما

« فرانکی عزیز » ، « سرقت از برینک » و « توطئه پلید دکتر فومانچو » سه فیلم شـبـکـه چـهـار برای ایام آخر هفته است .



فیلم سینمایی « فرانکی عزیز»

فیلم سینمایی « فرانکی عزیز» پنجشنبه ساعت11 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

درخلاصه داستان آمده است: فرانکی موریسون پسرکی 9 ساله با ضعف شنوایی است که در زمان خردسالی ، پدرش که علاقه مند ماجراجویی‌های دریایی بود ، آنها را ترک می‌کند و دیگر باز نمی‌گردد. اکنون فرانکی دچار بحران ناشی از خلاء فقدان پدر شده است به طوری که مدام برای او نامه می‌نویسد و نامه ها برگشت می‌خورد او در میان اسباب و اثاثیه مادرش به دنبال قسمت پاره شده عکس عروسی مادر و لباس عروسی‌شان می‌گردد.



میلی موریتمر، ژرارد باتلر و شارون اسمال در فیلم سینمایی « فرانکی عزیز» به کارگردانی شونا آیرباچ محصول سال 2004 انگلستان بازی کرده اند .



فیلم سینمایی « سرقت از برینک»

فیلم سینمایی « سرقت از برینک» هم جمعه 19 شهریور ساعت9 صبح به کارگردانی ویلیام فرید کین از شبکه چهار سیما پخش می شود .

خلاصه داستان فیلم با بازی پیتر فالک و پیتر فویل از این قرار است: تونی که بزهکاری خرده پا ست به همراه دار و دسته ساده لوحش دست به سرقت میزنند اما دستگیر میشوند.پس از آزادی دوباره با پیشنهاد دوستانش دست به سرقت از کارخانه ساخت آدامس میزند اما برخلاف تصور پول اندکی نصیبش میشود. آنها با وجود پول اندکی که به دست آوردهاند به همسایههای خود کمک میکنند. روزی برحسب تصادف متوجه میشود مؤسسه مالی برینک سامانه امنیتی ضعیفی دارد.



فیلم سینمایی« توطئه پلید دکتر فومانچو»

فیلم سینمایی« توطئه پلید دکتر فومانچو» به کارگردانی پیرس هاگارد جمعه19 هریور همزمان با عید سعید فطر ساعت20:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود .

درخلاصه داستان این فیلم با بازی پیترز سلرز و هلن میرن آمده است: دکترفومانچی اکسیر جوانی خود را از دست داده است و برای ساختن دوباره این اکسیر باید دو الماس را از آمریکا به دست آورد. یکی از الماس ها به دست شاگردان دکترمانچو به سرقت می رود و کارآگاه معروف (پیترز سلرز) متوجه می شود که او برای اکسیر باید الماس دوم را به دست آورد به همین علت برای به دام انداختن او نقشه ای طراحی می شود.

فیلم سینمایی« توطئه پلید دکتر فومانچو» محصول مشترک آمریکا و انگلستان در سال1980ساخته شده است.



شبکه تهران

شبکه تـهران هم برای آخر هفته و عید سعید فطر سه فیلم در نظر گرفته است .



فیلم سینمایی « پنج کودک جسور»

فیلم سینمایی « پنج کودک جسور» پنجشنبه18 شهریور ساعت10:30 از شبکه تهران پخش میشود .

داستان این فیلم که ژانر کمدی و حادثه ای دارد درباره پنج کودک است که نزد استاد فنون رزمی زندگی می کنند و از او فنون رزمی هم می آموزند. یکی از بچه ها که از دیگران کوچک تر است، ناراحتی قلبی دارد و باید هرچه زودتر پیوند قلب شود. بچهها با سختی فراوان بالاخره موفق می شوند یک قلب پیوندی برای او پیدا کنند اما گروهی تبهکار به بیمارستان یورش می برند و قلب پیوندی را از بین می برند. بچه ها سعی می کنند با آنها مبارزه کنند و آنها را شکست دهند و موفق هم می شوند و ...

نانتاووتی بونراپساپ ، ساسیسا جیندامانی و پیمچانوک لوویست پاپبوون در فیلم سینمایی « پنج کودک جسور» محصول سال 2009 تایلند ایفای نقش کرده اند.



فیلم تلویزیونی« یخ در بهشت »

فیلم تلویزیونی« یخ در بهشت » هم جمعه 19شهریور ساعت13:30 از شبکه تهران پخش می شود .

در فیلم تلویزیونی « یخ در بهشت » با بازی اسدالله یکتا و شهرام قائدی ، یحیی و گل آقا کارگر منازل هستند و برای کار به خانه ای در شمال شهر می روند. آنها در آن خانه با «قدرت» سرایدار خانه آشنا می شوند اما به زودی متوجه حضور افراد دیگری نیز می شوند که هریک از وجود دیگری بی اطلاع است.

فیلم تلویزیونی « یخ در بهشت » به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه کنندگی سعید منتظر المهدی در ژانر درام و کمدی ساخته شده است .



فیلم سینمایی « ماجراجویی در روسیه»

شبکه تهران برای جمعه 19 شهریور ساعت 19 هم فیلم سینمایی « ماجراجویی در روسیه» به کارگردانی فرانکو پروسپری و الداررای زانو را در نظرگرفته است.

درخلاصه داستان فیلم سینمایی « ماجراجویی در روسیه» که در ژانر کمدی و ماجراجویانه کار شده ، آمـده است: پیرزنی که در شرف مرگ است ، رازپنهان شده گنجی را برای تنها نوه خود که دختر است ، بازگو می کند. در این میان افراد حاضر در اتاق بیمار ، از محتوای این راز مطلع می شوند و همه درصدد رسیدن به گنج ، عازم روسیه می شوند.

آندری میرانوف ، نینتو داوولی ، آنتونیا سانتیلی و آلجییرو نوشسه در فیلم سینمایی« ماجراجویی در روسیه» محصول سال 1974 کشورهای روسیه و ایتالیا به عنوان بازیگــران اصلی ایفــای نقــش کرده اند .



شبکه قرآن

همچنین شـبـکـه قــرآن فیلم تلویزیونی « اگر باران ببارد » را برای روز عیدفطر در به شرح ذیل است.



فیلم تلویزیونی « اگر باران ببارد »

همچنین شـبـکـه قــرآن فیلم تلویزیونی « اگر باران ببارد » به کارگردانی محمدحسین حقیقی و تهیه کنندگی مجتبی شاهسوند را برای پخش در ساعت 15 جمعه درنظر گرفته است .

داستان فیلم چنین است که مردی برای ادای نذرخود راهی روستایی نامعلوم میشود . در میانه راه خودرو اش خراب و او مجبور می شود پیاده به روستایی در آن حوالی برود. مردم روستا که از غریبهها خوششان نمی آید جایی برای خواب در اختیارش نمی گذارند لاجرم به امامزاده می رود و شب را در آنجا می گذراند .

دراین فیلم تلویزیونی علی دهکردی ، علی اوسیوند و محمدرضا داوودنژاد به عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش کرده اند .



فیلم سینمایی « دامادی به نام صفر»

فیلم سینمایی « دامادی به نام صفر» هم جمعه ساعت 14 از سیمای استان ها روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان فیلم آمده است خانواده ای که در مجالس عروسی برنامه اجرا می کردند و به پول احتیاج داشتند ، روزی مشتری خوبی جذب می کنند و بسیار خوشحال می شوند اما طولی نمی کشد که زوج جوان دچار اختلاف می شوند و عروسی به هم میخورد و آنها در طول فیلم تلاش می کنند تا عروسی دوباره سر بگیرد تا آنها هم پول خوبی به دست آورند.

فیلم سینمایی«دامادی به نام صفـر» به کارگردانی فرشاد ارج در ژانر کمدی ساخته شده است .
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا